Kun olet yhteydessä Sokevaan, vastassasi on aina innostunut, hyväntuulinen ja osaava myynnin tai asiakaspalvelun ammattilainen.
Me Sokevalla teemme työtämme omalla persoonallamme, rautaisella osaamisellamme ja suurella sydämellä. Meillä työn ilo ja ylpeys yhteiskunnallisesta yrityksestä ovat vahvasti läsnä ja työntekijämme pystyvät seisomaan yrityksemme arvojen takana. Neljä sokevalaista kertoo työstään ja tavastaan kohdata asiakkaat.
Mia Uuttu, asiakaspalvelupäällikkö:
Palvelemme isolla sydämellä
”Meille Sokevan myynnin ja asiakaspalvelun ammattilaisille on tärkeää, että hoidamme asiakaskohtaamiset aina hyväntuulisesti ja aidosti asiakasta auttaen ja kuunnellen.
Koen, että olemme Sokevan käyntikortti ja kasvot. Ammattiylpeytemme on sitä, että palvelemme asiakkaitamme laadukkaasti ja isolla sydämellä – myös haastavissa tilanteissa.
Paras tunne on, kun saan asiakkaan hymyilemään, vaikka hänellä olisi takanaan ei niin hyvä päivä. Huolehdin osaltani siitä, että myyntiedustajiemme työ on mahdollisimman sujuvaa. Hienoja onnistumisen hetkiä on, kun pääsemme myyntibudjettiin: silloin kaikille sokevalaisille järjestetään yhteinen pizzalounas.
Tulin taloon vuonna 1995, ja olen nähnyt Sokevan kehityksen aitiopaikalta. Yrityksemme tunnetaan klassikkotuotteistaan, kuten näkövammaisten tekemistä katuluudista ja remonttibuumin myötä huimaan suosioon nousseista siveltimistä, mutta myös uudemmista suosikeista, kuten biohajoavista kiinteistönhuoltoaineista.
Viimeisimpänä uudistuksena rakensimme Sokevalle oman verkkokaupan, eli kuluttajat pääsevät ostamaan tuotteitamme nyt myös suoraan nettisivuiltamme.”
Aku Tuominen, myyntikoordinaattori:
Työni on monella tavalla merkityksellistä
”Kun tilaat lempituotteitasi Sokevan verkkokaupasta, todennäköisesti minä kerään, pakkaan ja lähetän ne sinulle. Olen ollut mukana rakentamassa verkkokauppaamme, joka täydentää yhteistyötämme jälleenmyyntiketjumme kanssa – ovathan Suomen suurimmat rautakaupat ja tukkuliikkeet liiketoimintamme kivijalka.
Olen työskennellyt Sokevalla vuodesta 2021 ja olen ylpeä työpaikastani. Palvelen asiakkaitamme ja olen päivittäin myyntiedustajiemme apuna ja tukena.
Pidän hyvin tärkeänä sitä, että jokaiselle Sokevaan yhteyttä ottavalle vastaa aina ihminen – tapahtuu yhteydenotto sitten puhelimella tai sähköpostilla.
Ylpeyttäni lisäävät Sokevan yhteiskunnallinen merkitys sekä se, että monet tuotteistamme tehdään kotimaassa. Yli 60 tuotteellamme on Avainlippu-tunnus.
On hienoa, kun pystyn omalla työpanoksellani auttamaan näkövammaisten arjessa pärjäämistä. Meillä on vahva yhdessä tekemisen ja onnistumisen henki: apua voi kysyä matalalla kynnyksellä keneltä tahansa toimitusjohtajasta tuotantoon.”
Umberto ”Umppa” Battilana, myyntiedustaja:
Parhaat ratkaisut asiakkaalle
”Myyntityö jos mikä on hyvin henkilökohtaista, ja siinä onnistuu, kun hallussa ovat sekä faktat että fiilis. Vahvan tuotetuntemuksen lisäksi hyvät sosiaaliset taidot ovat tärkeitä, jotta asiakkaan kanssa pystyy rakentamaan syvän ja pitkään kestävän luottamuksen ja asiakassuhteen.
Minulla on myyntityöstä vuosikymmenien vankka kokemus, ja Sokevalla aloitin vuonna 2023. Toimialueenani ovat nykyään Uusimaa sekä Itä- ja Kaakkois-Suomi.
Erot maakuntien myyntikäyntien välillä voivat olla suuria. Kun pääkaupunkiseudulla asiat halutaan ehkä sopia tehokkaasti vartissa, Itä-Suomessa asiakas saattaa odottaa, että myyntiedustajalla on aikaa kahvitella rauhassa ja jutella henkilökohtaisistakin asioista. Silloin kelloa on turha vilkuilla.
Erilaiset asiakaskohtaamiset ovat työni suola. Työssä pysyy pakostakin skarppina ja kehittyy joka päivä. Myyntityö on erittäin vastuullista, sillä olemme yrityksen etulinjassa.
On aina yhtä hieno tunne, kun kaupat syntyvät ja pystyn tarjoamaan asiakkaille parhaita tuotteita ja ratkaisuja, jotka auttavat heitä menestymään ja erottumaan kilpailijoistaan.”
Sanna Hämäläinen, myyntiedustaja:
Mikään ei voita kasvokkain tapaamisia
”Vaikka nykyteknologia tarjoaa monia tapoja yhteydenpitoon, mikään ei voita kasvokkain tapaamisia! Tässä työssä ei voi olla tuppisuu. Osansa onnistumisessa on hyvillä kemioilla. Mitä tutummaksi asiakkaan kanssa tullaan, sitä parempi ja sitoutuneempi fiilis tapaamisista jää molemmille. Välillä asiakkaan kanssa juodaan kahvit, syödään leipää, juorutaan kaiken maailman asiat ja sitten jatketaan.
Myyntityössä vaaditaan iloista mieltä, rohkeutta ja aktiivista kuuntelua. Koskaan aamulla ei tiedä mitä päivä tuo tullessaan. Alueenani on Varsinais-Suomi, Satakunta, Pirkanmaa, Pohjanmaa ja Etelä-Pohjanmaa.
Koen, että teemme tärkeää työtä. Sokevalla erityistä on, että tuotot menevät Näkövammaisten liitolle. Aloitin talossa vuonna 2023, ja olen ylpeä, että saan myydä Sokevan laadukkaita tuotteita. Minua hirvittää nykyisin tarjolla oleva krääsän määrä: jokaisen pitäisi ostaa mieluummin vähemmän ja kunnollista.
Sokevalla on paljon mahtavia rautakauppa-asiakkaita, mutta myös pienempiä yrityksiä, kuten kyläkauppoja, puutarhamyymälöitä ja sisustuspuoteja. Aina kannattaa kokeilla kepillä jäätä ja tarjota huipputuotteitamme erilaisille yrittäjille.
Juuri kotimatkalla ajoin erään uuden asiakkaamme, suomalaista designia myyvän liikkeen kautta, ja siellä oli meiltä enää kolme katuluutaa jäljellä. Kaikki muut tuotteemme olivat menneet.”